Asiakastarina: Eeva aloitti CrossFit-harjoittelun, koska halusi saavuttaa selkeitä tuloksia

Kirjoittanut Petri Jalanko

7.11.2017 — Eeva Manoah yhdistää joogan ja CrossFit-harjoittelun.

Eeva aloitti treenaamisen Valmennuskeskus Newtonilla viime toukokuussa starttikurssilla, jonne hän osallistui poikansa kanssa. Eeva on harrastanut joogaa jo yli 20-vuotta ja on kundaliinijooga-ohjaaja. Koska kundaliinijooga keskittyy enemmän meditatiiviseen puoleen, kaipaa Eeva sen rinnalle jotain fyysistä.

 

”Tästä johtuen olen käynyt kuntosalilla vuosia ja kokeillut erinäköisiä jumppia, cyka-tunteja, kahvakuulaa jne. Mitään edistystä ei tapahtunut kehollisesti mutta stressiä olen saanut purettua. Kerran viikossa pyrin käymään myös hot joogassa, lämpö avaa lihasjumeja hyvin, eikä minulla ole koskaan tämän vuoksi esim. hartiat jumissa. Olen huomannut, että joogasta on hyötyä myös CrossFit- harjoittelussa. Tiedän, että CrossFit-harjoittelusta tulee olemaan hyötyä myös joogassa, kunhan saan lisää voimaa.”

 


 

Eeva päätti aloittaa CrossFit- harjoittelun, koska kaipasi uutta harrastusta ja halusi saavuttaa selkeitä tuloksia.

 

”En ole koskaan pitänyt salilla puurtamisesta yksin. Sveitsiläinen ystäväni suositteli minulle CrossFit-harjoittelua. Hän osallistui viime vuoden helmikuussa The Open -kisoihin ja Suomessa ollessaan hänen piti löytää boxi, joten minun tehtäväkseni jäi etsiä lähin ja paras boxi hänelle. Niinpä siten eräänä helmikuisena sunnuntaina löysimme tiemme Newtonille ensimmäistä kertaa. Minä pidin tunnelmasta Newtonilla ja se oli minulle tärkeää. Ystäväni otettiin avosylin vastaan ja hän taisi jopa olla ensimmäinen ulkomaalainen vieras salilla :) Siitä se kipinä sitten lähti.... ”
 

Eeva on huomannut, että sen jälkeen kun hän aloitti treenaamisen Newtonilla, hän on ollut iloisempi ja jaksaa paremmin arjessa sekä työssä. Hän ei malta odottaa, että saa kehoon lisää vahvuutta.

 

”Ajatteluni kuntoilusta on muuttunut, nyt oikein odotan tuloksia. Aikaisemmin liikunta lähinnä oli minulle stressin poistoa. Nyt se on paljon kokonaisvaltaisempaa hyvinvointia ja kehitystä. Minua oikein hymyilyttää, että pikkuhiljaa syksyn myötä olen huomannut, että sisälläni asuu pieni crossfit-treenaaja, joka aamuisin tarkistaa päivän wodin ja nykyään jo muistan iltaisin merkitä sinne omat tulokset (suurkiitos valkuille lukuisista lempeistä muistutuksista).”
 

Newton saa Eevalta kiitosta, niin ilmapiiristä kuin yhteisöllisyydestäkin.

”Kaikki ovat aina mukavia ja auttavat ja kannustavat toisia treenaajia. Olen saanut kanssa treenaajilta monia hyödyllisiä neuvoja- tietysti ennen kaikkea myös valmentajilta, jotka ovat aina läsnä ja iloisia. CrossFit- yhteisöllisyys yllätti minut positiivisesti. Nyt koen, että minulla on ihan oikea harrastus, jonne iltaisin on kiva lähteä ja aina tulen treeneistä hymy huulilla kotiin. CrossFit on myös parantanut minun ja poikani välejä, sillä treenatessa tulee hyvä olo ja voimme vielä kotona keskustella tekniikasta ja päivän treenistä. Myös poikani tulee aina hymyssä suin treeneistä kotiin. Olen todella onnellinen ja onnekas, että saan olla osa Newtonia. Kiitos kaikille treenaajille kärsivällisyydestä ja kannustuksesta. Myös suurkiitos kaikille ihanille valmentajille avusta ja tuesta. Mahtavia treenejä kaikille jatkossakin!”

 

Newton toivottaa Eevalle tsemppiä tuleviin treeneihin!

 

Avainsanat CrossFit, Asiakastarina, Newton Physics


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus