Blogi
Fysiikkavalmennus

Uusimmat kirjoitukset

Näyttöön perustuvalla valmennuksella esikevennyshyppyyn 13 cm (36%) parannus alle vuodessa!

26.6.2019 — Maajoukkuetason uimahyppääjät aloittivat oheisharjoittelun Newtonilla vuosi sitten elokuussa. Nyt kilpailukaudella teimme välitestit, joiden tulokset olivat erittäin rohkaisevia

Lue kirjoitus

Fyysisen harjoittelun kultaiset perusperiaatteet

24.7.2018 — Voima- ja kestävyysharjoittelussa on neljä perusperiaatetta, jotka sinun tulisi huomioida harjoittelussasi

Lue kirjoitus

Lisää kirjoituksia

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Asiakastarina: Liisa otti ”kaikki keinot käyttöön”, ja tuli Newtonille golfin fysiikkavalmennukseen

25.1.2018 — Newtonilla aloitti lokakuussa Master Golfin naisille tarkoitettu fysiikkaharjoitteluryhmä. Pirteän ja motivoituneen naisporukan tavoitteena on rakentaa monipuolisesti golfissa vaadittuja fyysisiä ominaisuuksia sekä lisätä liikkuvuutta ensi kesän pelejä varten. Ryhmä harjoittelee Newtonilla valmentajan johdolla kerran viikossa. Tämän lisäksi heille on ohjelmoitu omatoimiharjoitukset, joita he käyvät tekemässä Newtonilla.

Lue kirjoitus

Tiesitkö, että voima- ja liikkuvuusharjoittelulla voit saada golflyönteihisi jopa kymmeniä metrejä lisää pituutta?

29.8.2017 — Tuntuuko siltä, että olet hionut avauslyöntejäsi jo pitkään, mutta ne jäävät edelleen liian lyhyiksi? Syynä saattaa hyvinkin olla huono liikkuvuus tai rapistunut lihaskunto.

Lue kirjoitus

Asiakastarina: "Newton on parasta, mitä maalipallomaajoukkueen nykyiselle kokoonpanolle on tapahtunut pitkään aikaan!"

19.6.2017 — Newtonilla harjoittelee myös maajoukkuetason urheilijoita. Maalipalloilijat Kaisu, Iida ja Suski tulivat Newtonille valmennukseen hakemaan kroppaansa lisää voimaa ja nopeutta. Nyt säännöllisen harjoittelun jälkeen voimatasot ovat kasvaneet jopa 36% ja esikevennyshyppyyn on tullut korkeutta 19% lisää. Ja naiset ovat pääsemässä vasta vauhtiin.

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus

BJJ Fysiikkavalmennuksen seminaari 15.10.2016

15.9.2016 — Mitä fyysisiä ominaisuuksia Brasilialaisessa jujutsussa tarvitaan ja mikä on niiden merkitys kisasuorituksessa? Miten yhdistää menestyksekkäästi fysiikka- ja lajiharjoittelu? Miten lisätä lajinomaista kestävyyttä, nopeutta ja voimaa? Miten ohjelmoida harjoittelua niin, että kuntohuippu ajoitetaan vuoden tärkeimpiin kisoihin?

Lue kirjoitus