Blogi
harjoittelu

Uusimmat kirjoitukset

TOP 10 –asiaa lasten ja nuorten liikunnassa

22.5.2019 — Mitkä ovat nuorten liikunnan ja harjoittelun tukipylväät? Miten nuorten kannattaisi liikkua ja harrastaa? Miten noustaan lajin huipulle? Miten vältetään loukkaantumisia? Miten luodaan pohja elinikäiselle liikunnan harrastamiselle?

Lue kirjoitus

Miten treenata estejuoksukilpailuun?

18.4.2019 — Estejuoksukilpailujen suosio on kasvanut viime vuosina hurjasti. Ne ovat hienoja esimerkkejä sosiaalisista juoksutapahtumista, jotka innostavat kuntoilijoita liikkumaan ja haastamaan itseään hyvässä porukassa.

Lue kirjoitus

Lisää kirjoituksia

Miten palautua paremmin harjoittelusta?

20.3.2019 — Vierailin Tiina Lundbergin radio-ohjelmassa, jossa annoin ohjeita harjoittelusta palautumiseen

Lue kirjoitus

Podcast #9 Varusmiesten fyysinen kunto ja harjoittelu – Tommi Ojanen, LitM

14.11.2018 — Newtonin yhdeksännessä podcastissa vieraanani oli tutkija Tommi Ojanen (LitM) puolustusvoimien tutkimuslaitokselta

Lue kirjoitus

Säännöllisyys ja pitkäjänteisyys

17.8.2018 — Säännöllisyys ja pitkäjänteisyys tuovat tuloksia ja ehkäisevät vammoja.

Lue kirjoitus

Asiakastarina: Lajin monipuolisuus, treenien intensiivisyys ja tulosten mitattavuus motivoivat Hannelea CrossFit -harjoittelussa.

20.12.2017 — ”On ollut hienoa huomata, kuinka lajiin kuuluvien voimisteluosuuksien myötä esimerkiksi käsilläkävely onnistuu vielä vanhempanakin,” kertoo Hannele Väänänen.

Lue kirjoitus

TET-jakso Newtonilla

24.11.2017 — Newtonilla työskentelee päivisin normaalisti kaksi henkilöä, mutta nyt me olemme Heidin kanssa saaneet yhdet lisäkädet avuksi, kun TET-jaksoaan suorittava Mikko on liittynyt kahdeksi viikoksi mukaan työporukkaamme

Lue kirjoitus

Urheilijaesittely: Suomen vahvimmasta naisesta CrossFit-kilpailijaksi Newtonilla

13.10.2017 — Lajin vaihto sai aikaan monia muutoksia Niina Jumppasen harjoittelussa.

Lue kirjoitus

Laktaattimittaus harjoituksen aikana

14.6.2017 — Laktaattitestillä harjoituksen aikana voidaan varmistaa, että harjoitus kohdistuu haluttuun energiantuottojärjestelmään sekä seurata aerobisen ja anaerobisen energiatuotannon suhdetta.

Lue kirjoitus

Kahvi ei aiheuta nestehukkaa, vaan parantaa suorituskykyä

12.10.2016 — Vanha myytti elää edelleen vahvana, jonka mukaan kahvinjuonti aiheuttaa nestehukkaa. Monet eri lähteet varoittelevat liiallisesta kahvinjuonnista, sillä elimistön kuivumisestahan on haittaa esimerkiksi urheillessa, kuumissa olosuhteissa työskennellessä tai sotilastehtävissä.

Lue kirjoitus