Blogi
voimaharjoittelu

Lisää kirjoituksia

Onko face pull –liike harjoitusohjelmassasi?

6.6.2018 — Olkapäävaivat ovat hyvin yleisiä liikuntavammoja, mutta onneksi niitä on mahdollista ehkäistä oikeanlaisella harjoittelulla.

Lue kirjoitus

Yhden jalan maastaveto

30.5.2018 — Mielestäni yhden jalan maastaveto on yksi aliarvostetuimmista kuntosaliliikkeistä

Lue kirjoitus

Supersarjat

24.5.2018 — Supersarjassa tehdään kahta eri liikettä peräkkäin ilman lepotaukoa. Menetelmä on hyvin suosittu kehonrakentajien keskuudessa, mutta sopii myös tavalliselle kuntoilijalle.

Lue kirjoitus

Mitä elimistössäni tapahtuu harjoittelun seurauksena ? Osa 2/4 voimaharjoittelu

13.3.2018 — Väitän, että jokaisen kuntoilijan tulisi ymmärtää harjoittelun fysiologisten harjoitusvaikutusten perusteet. Syvällisempi tietämys mekanismeista nimittäin auttaa sinua saamaan harjoituksista vielä enemmän irti.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Urheilijaesittely: Suomen vahvimmasta naisesta CrossFit-kilpailijaksi Newtonilla

13.10.2017 — Lajin vaihto sai aikaan monia muutoksia Niina Jumppasen harjoittelussa.

Lue kirjoitus

Uusi suomalaistutkimus kertoo: näin vähennät sydän- ja verisuonitautien riskiä voima- ja kestävyysharjoittelulla

14.9.2017 — Suomalaistutkimus selvitti yhdistetyn voima- ja kestävyysharjoittelun vaikutuksia terveyteen. Tulokset olivat mielenkiintoisia.

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus

Asiakastarina: "Newton on parasta, mitä maalipallomaajoukkueen nykyiselle kokoonpanolle on tapahtunut pitkään aikaan!"

19.6.2017 — Newtonilla harjoittelee myös maajoukkuetason urheilijoita. Maalipalloilijat Kaisu, Iida ja Suski tulivat Newtonille valmennukseen hakemaan kroppaansa lisää voimaa ja nopeutta. Nyt säännöllisen harjoittelun jälkeen voimatasot ovat kasvaneet jopa 36% ja esikevennyshyppyyn on tullut korkeutta 19% lisää. Ja naiset ovat pääsemässä vasta vauhtiin.

Lue kirjoitus