Fitbot ja meallogger -sovellukset auttavat sinua saavuttamaan tavoitteesi

Kirjoittanut Petri Jalanko

22.12.2017 — Yksilö- ja pienryhmävalmennuksissa käyttöön tulevat sovellukset tukevat painonhallintaa ja harjoitusten seurantaa

Kaikissa mobiililaitteissa toimiva Fitbot-sovellus on harjoituspäiväkirja, johon valmentajasi kirjaa seuraavien treenien sisällöt. Sinä voit käyttää sitä harjoituspäiväkirjana, ja päivittää siihen harjoituspainot ja muut tulokset. Sovelluksesta tarkistat, montako toistoa ja sarjaa piti mitäkin liikettä tehdä. Ja videoilta näet, miten liikkeet tulisi suorittaa, jos tekniikat ovat päässeet unohtumaan. Tarvittaessa voit myös kuvata sovelluksessa oman suorituksesi, ja lähettää videon valmentajalle, joka antaa palautetta.

 

Kun kirjaat harjoituspainosi sovellukseen, voit helposti tarkistaa, millä painoilla teit liikettä viimeksi. Näin säästät aikaa, ja varmistat, että harjoittelu on progressiivista: harjoituspainoja tulisi nimittäin kasvattaa vähintään kuukauden välein, jotta harjoittelu olisi kehittävää. Sovelluksesta näet myös grafiikoina tulostesi kehittymisen, mikä on hyvä apuväline sinulle ja valmentajallesi ylikunnon ehkäisemisessä (lue blogikirjoitus ylikunto.)

 

 

Meallogger-sovellus on oiva työkalu painonhallintaan. Otat kuvan jokaisesta syömästäsi ateriasta, jonka jälkeen kännykkäsovellus lähettää ne valmentajallesi, joka antaa palautetta ruokavaliostasi. Kun merkkaat vielä syömiesi aterioiden sisällöt, saat arvion päivittäisestä energiansaannista ja makroravintoainemääristä. Samalla tulet seuranneeksi itse omaa syömistäsi, mikä saattaa herättää ajatuksia. Syönkö riittävän usein? Syönkö riittävästi kasviksia? Syönkö monipuolisesti? Valmentaja antaa mm. näistä ja monista muista tärkeistä ravitsemuksellisista asioista sinulle viikoittain palautetta, jonka lisäksi kehitystä seurataan kehonkoostumus- ja vyötärönympärysmittauksilla.

 

Fitbot-sovellus kuuluu jokaiseen valmennuspakettiin, joten et maksa siitä mitään lisää. Meallogger-sovelluksen ja ravintovalmennuksen saat kolmeksi kuukaudeksi hintaan 360e (120e/kk).

 

Ravintovalmennus sisältää:

 

  • Ruokavalion ja ohjeet sen soveltamiseen (liikuntaravitsemuksen kivijalka –luento)
  • 2x30 minuutin valmennustapaamista (alku- ja lopputestit, mealloggerin käyttöönotto)
  • Viikoittainen ruokavaliopalaute

 

 

Lisätietoja ravintovalmennuksesta saat tai puhelimitse 050-5999128


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus