Asiakastarina: Hyvässä seurassa on hauska treenata!

Kirjoittanut Petri Jalanko

29.11.2018 — ”Salille on aina huippukiva lähteä, kun on mukavaa ja motivoivaa treeniseuraa. Ja monet treeneistä saattaisi jäädä tekemättä, jos yksin niitä tekisi,” kertoo Newtonilla treenaava Henna Kokko. Henna käy Newtonilla ystävänsä Hanna Kososen kanssa. Hanna jatkaa vielä, että salille on kiva mennä kaverin kanssa, koska kiireisessä arjessa ei muuten hirveästi ehdi nähdä.

Henna ja Hanna aloittivat Newtonilla treenaamisen kaksi vuotta sitten, peräkkäisillä starttikursseilla. Molemmat asuvat aivan Newtonin vieressä.

 

Ennen Newtonia Hannan liikunta koostui lähinnä lenkkeilystä ja ryhmäliikuntatunneista, kuten Bodypump. ”Nuorena kilpailin maajoukkuetasolla kouluratsastuksessa. Harrastus jäi kokonaan noin kahdeksan vuotta sitten”, kertoo Hanna.

 

”Liikunta on ollut tärkeä osa elämääni jo pienestä pitäen. Hiihtohullu suku "ajoi" jo taaperoikäisenä hiihdon pariin ja sitä ovat seuranneet voimisteluharrastus ja aikuisiällä kuntosali”, kertoo puolestaan Henna. 

 

Nykyään molempien pääharrastuksena on CrossFit sekä lenkkeily.

”Minulle ratkaisevaa oli salin loistava sijainti kodin vieressä, se helpottaa pikkulapsiarjen pyöritystä kummasti. Crossfit-harjoittelu oli alkanut kiinnostaa, testitunti oli reipasta tekemistä ja meitä aloitti useampi kaveri samaan aikaan treenailut Newtonilla, niin aloituspäätös oli helppo”, toteaa Henna.

 

Hanna kertoo, että CrossFit on ollut tuttu laji jo vuosia miehen harrastamisen kautta ja Hanna oli miettinyt lajin kokeilemista. Mielikuva oli kuitenkin se, että laji sopii vain kovakuntoisille ja sen vuoksi kynnys aloittamiseen oli korkea. CrossFit -harjoittelussa kiinnosti monipuolisuus ja ryhmähenki. Kun Newton avattiin ihan kodin viereen, oli Hannan pakko varata paikka starttikurssille. 

 

Molemmilla CrossFit -harjoittelun myötä kehitystä on tapahtunut liikkeiden tekniikoissa ja voimatasot ovat nousseet selvästi. Peruskunto on hyvä ja molemmat ovatkin sitä mieltä, että tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

CrossFit -harjoittelun aloituksen jälkeen Hannan selkävaivat hävisivät kokonaan. Viime kuukausina tosin kipeä olkapää on rajoittanut harjoittelua. ”Mutta haasteista huolimatta ollaan kuitenkin selkeästi plussan puolella”, toteaa Hanna. 


Hanna ja Henna pitävät Newtonilla erityisesti kanssatreenaajista ja osaavista ja helposti lähestyttävistä coacheista. ”Newtonilla on mukavan kotoinen tunnelma ja salille on aina ilo ja helppo tulla”, kiteyttää Henna. ”Treeneissä on yleensä tosi kiva fiilis. On ollut mahtavaa tutustua uusiin ihmisiin ja saada uusia treenikavereita. Perhetunti on ollut sateisten sunnuntaiaamujen pelastus”, kertoo Hanna.


"Kiitos mielettömän hienosta treenauspaikasta ja rennosta tunnelmasta jonka olette onnistuneesti luoneet Newtonille! Ja terkut kaikille ihanille treenikavereille!" T. Hanna ja Henna

 

Newton toivottaa Hannalle ja Hennalla hyviä ja hauskoja treenejä!


Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus

Urheilijaesittely: Suomen vahvimmasta naisesta CrossFit-kilpailijaksi Newtonilla

13.10.2017 — Lajin vaihto sai aikaan monia muutoksia Niina Jumppasen harjoittelussa.

Lue kirjoitus

Tenniksen lajianalyysi ja oheisharjoittelu

6.10.2017 — Tiesitkö, että heikko kunto saattaa heikentää lyöntiesi tarkkuutta jopa 80% ? Tenniksen lajianalyysi kertoo, että hyvä fysiikka mahdollistaa tarkat lyönnit ja estää loukkaantumisilta

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus