Blogi

Uusimmat kirjoitukset Lisää →

Miksi lasten ja nuorten tulisi harrastaa lihaskuntoharjoittelua?

26.6.2018 — Lasten ja nuorten tulisi liikkua monipuolisesti. Aerobisen kestävyyskunnon on tiedetty olevan yhteydessä hyvään terveyteen, mutta laaja tutkimuskatsaus osoittaa, että lasten ja nuorten lihaskunnollakin on merkitystä.

Lue kirjoitus

Voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistäminen: onko harjoitusten järjestyksellä merkitystä?

20.6.2018 — Moni treenaa samanaikaisesti sekä voimaa että kestävyyttä. Koska aikaa on rajoitetusti, on ajankäytöllisesti tehokkain tapa tehdä harjoitukset peräkkäin. Kumpi harjoituksista tulisi tällöin tehdä ensin?

Lue kirjoitus

Onko face pull –liike harjoitusohjelmassasi?

6.6.2018 — Olkapäävaivat ovat hyvin yleisiä liikuntavammoja, mutta onneksi niitä on mahdollista ehkäistä oikeanlaisella harjoittelulla.

Lue kirjoitus

Tiesitkö, että kuntopallot ovat aivan erinomaisia treenivälineitä?

5.6.2018 — Meillä kuntopalloa heittävät esimerkiksi golffarit, mutta myös muut teholajien urheilijat, jotka haluavat saada lisää nopeutta ja terävyyttä.

Lue kirjoitus

Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

16.5.2017 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus