Blogi

Uusimmat kirjoitukset Lisää →

Voimaharjoittelijan työkalupakista: muuttuvan vastuksen periaate

18.5.2018 — Kun kuntosaliharjoittelua on takana jo useampi vuosi, vaatii kroppa ärsykkeen vaihtelua, jotta voiman ja nopeuden kehitys jatkuisi. Yksi mielenkiintoinen ja virkistävä tapa saada vaihtelua on muuttuvan vastuksen harjoittelu.

Lue kirjoitus

CrossFit-ohjelmointi 2018–2019

15.5.2018 — CrossFit-ohjelmointimme tähtää vuoden 2019 CrossFit Games Open -karsintoihin.

Lue kirjoitus

Voimaharjoittelijan työkalupakista: kontrastivoimaharjoitus

11.5.2018 — Kontrastivoimaharjoitus koostuu maksimivoimaliikkeestä ja sitä seuraavasta plyometrisesta harjoitteesta. Se on tehokas harjoitusmuoto lisäämään sekä nopeus- että maksimivoimaa.

Lue kirjoitus

Kuntoilijan työkalupakista: vauhtikestävyysharjoitukset

3.5.2018 — Vauhtikestävyysharjoittelulla tarkoitetaan harjoittelua, joka tapahtuu aerobisen ja anaerobisen kynnystason välissä.

Lue kirjoitus

Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

16.5.2017 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Podcast: #4 Miten yhdistän voima- ja kestävyysharjoittelun? – Daniela Eklund (LitM)

15.2.2017 — Newtonin neljännessä podcastissa käsitellään voima- ja kestävyysharjoittelun yhdistämistä. Liikuntafysiologi Petri Jalangon, LitM, vieraana on Daniela Eklund, LitM. Daniela on todellinen ammattilainen ja tutkinut yhdistettyä voima– ja kestävyysharjoittelua väitöskirjaansa viimeiset neljä vuotta Jyväskylän yliopistossa.

Lue kirjoitus

Tiesitkö nämä viisi myyttiä lasten ja nuorten voimaharjoittelusta?

8.8.2017 — Lasten ja nuorten voimaharjoittelulla on monia positiivisia terveysvaikutuksia. Harjoitteluun liittyy myös monia myyttejä, jotka saavat vanhemmat varpailleen ja huolestumaan lastensa terveydestä. Tarkempi tutustuminen liikuntatieteellisiin tutkimuksiin osoitti, että monet myytit ovat täyttä puppua.

Lue kirjoitus