Blogi

Uusimmat kirjoitukset Lisää →

Miten välttää juoksuvammat? Kolme näyttöön perustuvaa vinkkiä rasitusvammojen ennaltaehkäisyyn

11.5.2020 — Oletko asettanut tavoitteeksesi maratonin? Oletko aloittamassa juoksuharrastusta pitkän tauon jälkeen? Aiheuttaako juokseminen kipua? Lue vinkit juoksuvammojen ennaltaehkäisyyn

Lue kirjoitus

Turkkilainen ylösnousu (Turkish Get-Up) – näyttöön perustuva kahvakuulaliike

4.5.2020 — Turkkilainen ylösnousu vahvistaa keskivartalon ja olkapään lihaksia, ennaltaehkäisee loukkaantumisia ja opettaa tärkeitä liiketaitoja.

Lue kirjoitus

CrossFit-ohjelmointi koronatilanteen aikana

24.3.2020 — Poikkeustila antaa tilaisuuden panostaa CrossFit-harjoittelussa kehonpaino- ja juoksuharjoitteluun. Vaihtelu on yksi harjoittelun kulmakivistä, joten seuraava jakso saattaa tuoda yllättävänkin positiivisia tuloksia

Lue kirjoitus

Aivot ja liikunta - liikunta kasvattaa aivoja

12.3.2020 — Tiesitkö, että liikunnalla et ainoastaan treenaa lihaksiasi ja kehitä hengitys- ja verenkiertoelimistösi kuntoa, vaan kasvatat myös aivojesi kokoa?

Lue kirjoitus

Suosituimmat kirjoitukset Lisää →

Mitä jokaisen golffarin tulisi tietää fysiikkaharjoittelusta?

30.1.2017 — Golffari, vaivaako nivunen tai alaselkä? Kaipaatko avauslyönteihisi lisää pituutta? Lue tämä tieteelliseen näyttöön perustuva blogikirjoitus. Opit paljon golffarin fysiikkaharjoittelusta ja saat esimerkkitreenin, jolla pääset harjoittelussasi alkuun.

Lue kirjoitus

Nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta

30.1.2018 — Muista nämä nopeusharjoittelun seitsemän periaatetta, niin teet harjoituksistasi entistä tehokkaampia.

Lue kirjoitus

Laktaattitesti – mitä, miksi, miten?

31.10.2018 — Laktaattitestillä seurataan kestävyyskunnon kehittymistä ja optimoidaan harjoittelua. Se on loistava apuväline tavoitteellisen kuntoilijan tai urheilijan harjoittelun tueksi.

Lue kirjoitus

Loppuverryttely – aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua

27.9.2016 — Harjoituksen päättävä verryttely on aliarvostetuin osa nykypäivän harjoittelua, joten ei ole ihme, että moni kuntosalikävijä kärsii tuki- ja liikuntaelinvammoista sekä alipalautumisesta. Loppuverryttely on olennainen osa harjoitusta ja sillä on monia tärkeitä tehtäviä.

Lue kirjoitus